Käyttöehdot

1. Rekisteröityminen
1.1. Tilauksen tekeminen ei edellytä rekisteröitymistä. Ensimmäisen tilauksen yhteydessä kuluttaja halutessaan kuitenkin voi:
a) Rekisteröityä kuluttajana MerinoFin asiakasrekisteriin ilmoittamalla nimensä sekä muut pyydetyt tiedot.
b) Rekisteröityessään kuluttajan tulee antaa suostumuksensa, että MerinoFin rekisteröi henkilötiedot asiakasrekisteriinsä. MerinoFin asiakastiedot ovat luottamuksellisia. MerinoFin sitoutuu olemaan luovuttamatta asiakastietoja muille.
1.2. Kuluttajan tulee noudattaa erityistä tarkkaavaisuutta ja huolellisuutta verkkokauppaa käyttäessään.

2. Tilauksen sitovuus
2.1. Yhteydenpito osapuolten välillä tapahtuu joko sähköpostitse, kirjeitse tai puhelimitse. Ammattitaitoinen palveleva henkilökuntamme auttaa mielellään myös puhelimitse kaikissa tiedusteluihin ja tilauksiin liittyvissä asioissa arkisin klo. 10.00 -17.00 Puh.044 2378 510. Kuluttaja sitoutuu tilauksensa tehtyään tarkkailemaan sähköpostiaan tilausvahvistuksen vastaanottamiseksi.
2.2. Sitova kauppasopimus tulee voimaan, kun MerinoFin on sähköpostitse lähettänyt tilausvahvistuksen.
2.3. Kuluttajalla on oikeus sähköpostitse, kirjeitse tai puhelimitse ennen tilauksen toimitusta peruuttaa koko tilaus tai osa tilauksesta. Toimitus on tapahtunut, kun kuluttajalle on toimitettu tilaus tai ilmoitus, että tilaus on noudettavissa postista.
2.4. Kuluttajan tilauksen tekemisen jälkeen ei yrityksellä MerinoFin ole oikeutta muuttaa sopimusehtoja.

3. Hinnat
3.1. Kaikki hinnat sisältävät arvonlisäveron (ALV 24 %). Voimassa oleva hinta on näkyvissä verkkokaupassa. Voimassa oleva hinta on Euroissa (EUR).

4. Toimitusehdot
4.1. Mikäli tuote on varastossamme, on arvioitu toimitusaika kahdesta – neljään (2-4) viikkoa. Jos tuote on loppunut tilapäisesti tai kokonaan niin ilmoitamme asiasta viipymättä ja myös, jos toimitusaika on pidempi.
4.2 Ilmoitamme tuotteen esittelysivulla mikäli toimitusaika on olennaisesti muuta kuin kohdassa 4.1 on kerrottu.
4.3. Mikäli tuote halutaan ehdottomasti tiettyyn päivään mennessä, on siitä mainittava erikseen, esim. tilauksen teon yhteydessä. Pyrimme huomioimaan kuluttajan toiveen, mikäli se on mahdollista.
4.4. Mikäli kuluttaja ostaa tuotteita, joille MerinoFin on ilmoittanut eri toimitusajat, toimitetaan tilaus pisimmän ilmoitetun toimitusajan mukaisesti.
4.5. MerinoFin toimittaa tuotteita vain Suomessa (erikseen sopimalla myös ulkomaille). Pääosa MerinoFin toimituksista tapahtuu Suomen Postin, Matkahullon tai PostNordin välityksellä. Jos kuluttaja haluaa käyttää eri kuljetuspalvelua niin hinnoista ja ehdoista sovitaan erikseen MerinoFin kanssa. Alle 18-vuotiaiden tilaajien pitää saada tilaukselleen huoltajan suostumus.

5. Maksuehdot
Klarna Checkout -palvelun avulla voit helposti, joustavasti ja turvallisesti tehdä ostoksia netissä. Vastaamalla pariin helppoon kysymykseen tunnistaudut palvelussa kätevästi ja voit valita sinulle parhaiten sopivan maksutavan.

Käytössäsi olevat vaihtoehdot ovat Klarna lasku, Klarna tili, korttimaksut (Visa, Mastercard) tai verkkopankkimaksut (OP, Nordea, Danske Bank, Säästöpankki, POP, Aktia) – kaikki yhtä turvallisia! Käyttämällä Klarna Checkout -palvelua hyväksyt Klarna AB:n (556737-0431, Norra stationsgatan 61, 113 43 Stockholm) ehdot, jotka löydät täältä. Mikäli sinulla on maksamiseen liittyviä kysymyksiä, pyydämme ottamaan suoraan yhteyttä Klarnan asiakaspalveluun puh. 09 425 99771 (ark. klo 9:00-18:00) tai asiakaspalvelu@klarna.fi

6. Palautukset
6.1 Tilaamillasi tuotteilla on 14 vrk:n vaihto- ja palautusoikeus. Vaihto- tai palautusoikeus koskee myös vioittuneita tuotteita tai muuten virheellistä toimitusta.  Kuluttajan tulee tehdä palautusilmoitus sähköpostitse osoitteeseen merino@merinofin.fi tai puhelimitse 044 2378 510 ennen tuotteen palauttamista. Palautuslähetys on pakattava kestävästi kuljetusvahinkojen välttämiseksi sekä palautettavan tuotteen ja tuotepakkauksen tulee olla samassa kunnossa kuin sitä vastaanotettaessa. Merkitse mukaan tilinumerosi ja mahdollinen palautuksen syy (esim. rikkinäinen tuote, väärä koko tms.) nopeuttaaksesi toimintaamme. 
Mittatilaustuotteilla ja hygieniatuotteilla (tyynyt, peitteet, petauspatjat, patjansuojukset ja vuodetekstiilit) ei ole vaihto- ja palautusoikeutta. 
Palautus lähetetään osoitteeseen: MerinoFin, Koivukatu 2-4 B 12, 11710 Riihimäki.
6.2.  Kuluttaja maksaa lähettämiskulut, jotka korvataan kuluttajan ilmoittamalle tilille.

7. Kuljetuksessa rikkoutuneet lähetykset
7.1. Toisinaan voi käydä niin, että huolellisesta pakkaamisesta huolimatta postikuljetuksen yhteydessä paketit voivat vaurioitua. Siksi on hyvä jo pakettia noudettaessa tarkistaa sen kunto postivirkailijan läsnä ollessa. Mikäli paketti on vaurioitunut kuljetuksessa ja mikäli myös tilattu tuote / tuotteet ovat vaurioituneet, tee postikonttorissa heti asiasta vahinkoilmoitus. Ota tämän jälkeen yhteyttä asiakaspalveluumme sopiaksesi uuden tuotteen toimittamisesta.

8. Reklamaatio
8.1. Mikäli kuluttajalle on toimitettu väärä tuote, tuote on vaurioitunut tms, tulee kuluttajan ilmoittaa asiasta kohtuullisessa ajassa MerinoFin:lle, joko sähköpostitse osoitteeseen  merino@merinofin.fi tai puhelimitse 044 2378 510. Virheellinen toimitus palautetaan postikuluitta MerinoFin antamien ohjeiden mukaisesti (kohta 6). Palauttaminen tapahtuu reklamaation tekemisen jälkeen. Saatuaan palautetun tavaran, MerinoFin palauttaa jo mahdollisesti maksetun kauppahinnan viipymättä asiakkaalle.

9. Ylivoimainen este (Force majeure)
9.1. MerinoFin ei vastaa siitä, että tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy MerinoFin vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta, kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- tai tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, yleisen liikenteen häiriintymisestä tai muusta vastaavasta MerinoFin toimintaa vaikeuttavasta tai estävästä toiminnasta.

10. Riitojen ratkaisu
10.1. Tästä etäkauppasopimuksesta aiheutuviin riitoihin ja erimielisyyksiin sovelletaan Suomen lakia.